Nederlandse Brouwers

Sportverenigingen

Nederlandse Brouwers en haar leden werken samen met NOC*NSF en sportverenigingen. Doel van deze samenwerking is het dat in sportkantines verantwoord wordt omgegaan met alcoholconsumptie, o.a. door het aanpassen van het aanbod van bier en de focus te leggen op alcoholarme en 0.0%-bieren in het assortiment en door trainingen aan te bieden voor barvrijwilligers. Ook zullen brouwers langs amateurvelden uitsluitend nog promotie maken voor alcoholvrij bier. Sinds 2018 hebben de leden van Nederlandse Brouwers geen nieuwe borden voor alcoholhoudend bier langs amateurvelden meer geplaatst. Bestaande reclameborden voor alcoholhoudend bier worden uitgefaseerd. Eind 2021 was 76 procent van de reclameborden voor alcoholhoudend bier langs amateursportvelden vervangen door reclameborden voor 0.0%-bier. De resterende borden worden in 2022 vervangen. 

Koninklijke Grolsch

Aanpassing reclame rondom sportvelden

Geen Grolsch reclame meer rondom sportvelden. Daar waar boarding vervangen moet worden, worden deze omgebouwd naar Grolsch/Kornuit 0.0% of Radler 0.0%. Alsmede overig promotiemateriaal, zoals bannervlaggen langs sportvelden.

Bij alle gesprekken met sportclubs wordt actief gesproken over een verantwoord alcoholbeleid en worden de 0.0% bieren (Pils, Weizen, Radler) actief verkocht.

Royal Swinkels Family Brewers

Bavaria promoot alcoholvrij bier op sportclubs

Bavaria 0.0 is verkrijgbaar op sportclubs door het land. Per september van dit jaar deelt het campagneteam van de brouwerij 0.0 samplings uit bij sportclubs.

Heineken Nederland

Heineken 0.0. boarding op en langs sportvelden

Heineken Nederland plaatst boarding op en langs sportvelden met Heineken 0.0 door heel Nederland.

Brouwerij AB InBev

Hockeyclub Tilburg 0.0% activatie in augustus

Tijdens een groot hockeytoernooi voor senioren in Tilburg heeft Brouwerij AB InBev via een grote stand alcoholvrij bier gepromoot. Een mooi moment en samenwerking met de hockey-vereniging om het preventieakkoord nog verder door te laten dringen in de sportwereld. Leden van de hockeyclub (18+) werden uitgenodigd Leffe Blond 0.0% te proeven, waarna indien mogelijk het gesprek werd aangegaan over verantwoord drinken en het preventieakkoord

Koninklijke Grolsch

Grolsch introduceert face-to-face IVA training voor barvrijwilligers

Grolsch gaat al haar klanten met een focus op sport- en studentenverenigingen én evenementen helpen om een gezonder alcoholbeleid te voeren. Barvrijwilligers kunnen sinds december 2019 via de Enschedese brouwer een face-to-face Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA) training volgen.

Meer informatie

Koninklijke Grolsch

Alcoholvrij bier verkrijgbaar in de Grolsche Veste (FC Twente)

Grolsch Weizen 0.0% verkrijgbaar in de Grolsch Veste bij de businessclubs, skyboxen en barren van FC Twente.

Meer over Grolsch Weizen 0.0

Brouwerij AB InBev

Maastricht sportclub 0.0% activatie

Tijdens de “Champions Trophy” kwamen 12 clubs bijeen om te strijden voor de beker. Tijdens dit toernooi organiseerde Brouwerij AB InBev een Leffe Blond 0.0% sampling, via een aparte stand op het terrein. De voetbalclub wilde graag aan een wijder publiek laten zien dat bij hun op de club verantwoord drinken ook een belangrijk speerpunt is.  

Koninklijke Grolsch

Alcoholvrij bier verkrijgbaar op de Nijmeegse Vierdaagse

Tijdens de Nijmeegse Vierdaagse 2019 deelde het campagneteam van Grolsch Radler 0.0% en Grolsch 0.0% uit onder deelnemers en publiek.

Nederlandse Brouwers

Samenwerking met NOC*NSF

Nederlandse Brouwers en haar leden werken samen met sportverenigingen en NOC*NSF om het aanbod in clubhuizen te verbeteren, zoals meer nadruk op alcoholarme en 0.0 bieren in het assortiment. Ook zullen brouwers langs amateurvelden uitsluitend nog promotie maken voor alcoholvrij bier.

Bekijk het filmpje