Actueel

Persbericht

16 september 2016

Lancering campagne 18 jaar? Bewijs ‘t maar!

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en Nederlandse Brouwers slaan de handen ineen om de naleving van de leeftijdgrens van 18 jaar voor de aankoop van alcoholische dranken in de horeca te verbeteren. Op vrijdag 16 september, Global Beer Responsibility Day, lanceerden zij de campagne "18 jaar? Bewijs 't maar".

Lees meer

Publicatie

5 augustus 2016

Zomertrend: biercocktails!

Biercocktails zijn de nieuwe trend in bierland. En vooral in de zomer een erg smaakvolle variant. Internationaal biersommelier, Jet van de Griendt, heeft drie leuke recepten met ons gedeeld. Lekker en heel simpel!

Lees meer

Persbericht

19 juli 2016

Nationaal Bieronderzoek: Nederlandse bierdrinker steeds gevarieerder

De Nederlandse bierdrinker wordt steeds veelzijdiger in zijn bierkeuze. Ruim 40 procent van de bierdrinkers geeft aan tegenwoordig vaker voor andere bieren te kiezen ten opzichte van twee jaar geleden. En een op de drie kiest door het huidige bieraanbod zelfs vaker voor bier dan voor een andere drank.

Lees meer
8 juli 2016

Waar komen verschillen in alcoholrichtlijnen tussen landen vandaan?

Te veel alcohol is niet goed voor je, maar wat is het effect van matige alcoholconsumptie? Hoe verantwoorde alcoholconsumptie is gedefinieerd, kan verschillen van land tot land. Nederland heeft bijvoorbeeld sinds vorig jaar de strengste alcoholrichtlijn van Europa.

Lees meer
6 juli 2016

Nederlandse jeugd drinkt spectaculair minder

Uit de meest actuele cijfers afkomstig uit het onderzoek Jeugd en Riskant Gedrag 2015 van het Trimbos-instituut in opdracht van het ministerie van VWS, blijkt dat scholieren steeds minder drinken.

Lees meer