Sportverenigingen

Nederlandse Brouwers en haar leden werken samen met NOC*NSF en sportverenigingen. Doel van deze samenwerking is het stimuleren van verantwoorde alcoholconsumptie in de sportkantines, o.a. door het aanpassen van het aanbod van bier en de focus te leggen op alcoholarme en 0.0%-bieren in het assortiment en door trainingen aan te bieden voor barvrijwilligers. Ook zullen brouwers langs amateurvelden uitsluitend nog promotie maken voor alcoholvrij bier. Andere uitingen worden uiterlijk binnen vier jaar in fases beëindigd.

Royal Swinkels Family Brewers

Bavaria promoot alcoholvrij bier op sportclubs

Bavaria 0.0 is verkrijgbaar op sportclubs door het land. Per september van dit jaar deelt het campagneteam van de brouwerij 0.0 samplings uit bij sportclubs.

Koninklijke Grolsch

Aanpassing reclame rondom sportvelden

Geen Grolsch reclame meer rondom sportvelden. Daar waar boarding vervangen moet worden, worden deze omgebouwd naar Grolsch/Kornuit 0.0% of Radler 0.0%. Alsmede overig promotiemateriaal, zoals bannervlaggen langs sportvelden.

Bij alle gesprekken met sportclubs wordt actief gesproken over een verantwoord alcoholbeleid en worden de 0.0% bieren (Pils, Weizen, Radler) actief verkocht.

Koninklijke Grolsch

Alcoholvrij bier verkrijgbaar in de Grolsche Veste (FC Twente)

Grolsch Weizen 0.0% verkrijgbaar in de Grolsch Veste bij de businessclubs, skyboxen en barren van FC Twente.

Meer over Grolsch Weizen 0.0

Heineken Nederland

Heineken 0.0. boarding op en langs sportvelden

Heineken Nederland plaatst boarding op en langs sportvelden met Heineken 0.0 door heel Nederland.

Brouwerij AB InBev

Hockeyclub Tilburg 0.0% activatie in augustus

Tijdens een groot hockeytoernooi voor senioren in Tilburg heeft Brouwerij AB InBev via een grote stand alcoholvrij bier gepromoot. Een mooi moment en samenwerking met de hockey-vereniging om het preventieakkoord nog verder door te laten dringen in de sportwereld. Leden van de hockeyclub (18+) werden uitgenodigd Leffe Blond 0.0% te proeven, waarna indien mogelijk het gesprek werd aangegaan over verantwoord drinken en het preventieakkoord

Koninklijke Grolsch

Alcoholvrij bier verkrijgbaar op de Nijmeegse Vierdaagse

Tijdens de Nijmeegse Vierdaagse deelde het campagneteam van Grolsch Radler 0.0% en Grolsch 0.0% uit onder deelnemers en publiek.

Brouwerij AB InBev

Maastricht sportclub 0.0% activatie

Tijdens de “Champions Trophy” kwamen 12 clubs bijeen om te strijden voor de beker. Tijdens dit toernooi organiseerde Brouwerij AB InBev een Leffe Blond 0.0% sampling, via een aparte stand op het terrein. De voetbalclub wilde graag aan een wijder publiek laten zien dat bij hun op de club verantwoord drinken ook een belangrijk speerpunt is.  

Nederlandse Brouwers

Samenwerking met NOC*NSF

Nederlandse Brouwers en haar leden werken samen met sportverenigingen en NOC*NSF om het aanbod in clubhuizen te verbeteren, zoals meer nadruk op alcoholarme en 0.0 bieren in het assortiment. Ook zullen brouwers langs amateurvelden uitsluitend nog promotie maken voor alcoholvrij bier.

Bekijk het filmpje