Nederlandse Brouwers

Best practices Alcohol en Verkeer

De succesvolle BOB-campagne

De combinatie in de BOB-campagne van voorlichting en handhaving, blijkt een succes.

De BOB campagne is een gezamenlijk initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, de gezamenlijke producenten van bier, wijn en gedistilleerde dranken alsmede Veilig Verkeer Nederland.

Uitgangspunten van de BOB campagne zijn:

Jupiler

Het Pro Supporter programma is een gezamenlijk initiatief van biermerk Jupiler (onderdeel van Bierbrouwerij AB InBev), de Coöperatie Eerste Divisie en de clubs uit de Jupiler League. Het zorgt ervoor dat iedereen in het stadion een mooie voetbalavond beleeft door op een verantwoorde manier om te gaan met alcohol. Een onderdeel van het Pro Supporter programma is het benoemen van de Bob van de Week.

Swinkels Family Brewers

Omdat rijden onder invloed niet kan, heeft Bavaria de Taxi Bavaria geïntroduceerd. Consumenten die naar 0900-8111 bellen, worden verbonden met de landelijke centrale van Taxi Bavaria. Afhankelijk van je locatie, word je vervolgens doorverbonden met de dichtstbijzijnde centrale van de Taxi Bavaria partners.