Actueel

Persbericht

4 augustus 2020

Gouden momenten beleef je met Bier

Gouden momenten. Iedereen kent ze. Samen proosten op een succesje, op elkaar of gewoon op het weekend. Allemaal van die gewone alledaagse dingen, die veranderen in gouden momenten met een goed glas bier. Dit is de boodschap van de nieuwe landelijke TV-campagne ‘Gouden momenten’ die Nederlandse Brouwers vandaag lanceert.

Lees meer
20 juli 2020

Ondanks heropening horeca nog steeds daling biermarkt van 8,9 procent

Sinds de COVID-19 maatregelen van kracht zijn is de totale bierverkoop in Nederland gedaald met 22procent. In juni daalde de totale biermarkt met 8,9 procent ten opzichte van juni 2019. De sector heeft dus nog steeds veel last van de COVID-19 maatregelen.

Lees meer

Persbericht

15 juni 2020

Nationaal Bieronderzoek 2020: na versoepeling Covid-19 het liefste een glas bier op terras met vrienden

Bierdrinkers geven aan dat ze na de versoepeling van de Covid-19 maatregelen, het liefste met vrienden een glas bier drinken. De meest populaire plek is het terras. Dit komt uit het Nationaal Bieronderzoek 2020, gehouden in mei onder 1.131 bierdrinkers.

Lees meer

Persbericht

15 mei 2020

Dalende bierverkoop zet door in april: min 32 procent

Veel bierbrouwers zitten door de COVID-19 maatregelen in zwaar weer. De ingezette daling van bierverkoop sinds halverwege maart, zet ook in april verder door.

Lees meer

Persbericht

14 april 2020

Bierverkoop in Nederland daalt met 36 procent door maatregelen COVID-19

Deze daling is gemeten vanaf 15 maart, toen de sluiting van de horeca inging in Nederland. Sommige kleinere brouwers hebben momenteel zelfs te maken met een daling van de bierverkoop van meer dan 90 procent.

Lees meer