10 december 2020Naar overzicht

Veilig Verkeer Nederland zet veilige rijders in het winterzonnetje

De decembermaand staat in het teken van de Bob Wintertour die compleet met de Bob Bus geheel corona-proof diverse gemeenten in het land bezoekt. Te beginnen met de provincie Drenthe. Door dit initiatief van Veilig Verkeer Nederland krijgen de inwoners van vele gemeenten de kans om zijn of haar favoriete ‘Bob’ te bedanken. Zij schrijven op de Bob-locatie hun bedanktekstje aan de persoon die hen eerder veilig heeft thuisgebracht: 100% Bob, 0% op. Deelnemers maken kans op een gratis rit met een Bob-privéchauffeur, voor zichzelf én hun favoriete Bob. De inzendingen van de winnaars verschijnen op het Instagramaccount @Bedanktbob.

De actuele data en tijden van de Bob Wintertour zijn te vinden vvn.nl/bedanktbob. Deelnemen is alleen mogelijk bij de Bob Wintertour-stand. Alle deelnemers ontvangen zolang de voorraad strekt op de locatie de enige originele Bob-kerstbal.

Bombarie tijdens Bob Wintertour

Veilig Verkeer Nederland vindt dat het thema rijden onder invloed blijvend aandacht verdient. Één op de vijf verkeersslachtoffers is het directe gevolg van alcohol in het verkeer. Om hier dit jaar op een positieve manier aandacht voor te vragen kan heel Nederland zijn favoriete 'Bob' bedanken. De Bob Wintertour tour zorgt corona-proof voor een hoop bombarie en bestaat onder andere uit een Bob-bus en een leger aan enthousiaste Bob-vrijwilligers.

Minister Van Nieuwenhuizen: “Mooi dat de Bob wintertour van VVN weer van start gaat. Deze feestdagen zullen anders dan anders zijn. Maar één ding blijft natuurlijk hetzelfde: Bob. Dus als je nog de deur uit moet en gaat autorijden: niet drinken. Ben je Bob, zeg het hardop.”

Een uitgelezen mogelijkheid voor gemeenten voor positieve verkeersveiligheidsaandacht

De inzet van de Bob Wintertour vanuit de Bob-stand biedt een interactieve en positieve manier om aandacht te vragen voor de gevaren van alcoholgebruik in het verkeer. VVN nodigt voor de aftrap de verantwoordelijke wethouder uit van de deelnemende gemeenten. VVN informeert inwoners over de handelingsperspectieven op het gebied van alcohol en testen hun kennis aan de hand van 10 interessante vragen. De foto-shoot met het opvallende ‘We love Bob’-bord zorgt ervoor dat inwoners hun bijdrage aan de verkeersveiligheid in beeld kunnen brengen.

De Bob-campagne is een gezamenlijk initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Veilig Verkeer Nederland (VVN) en importeurs en producenten van bier, wijn en gedistilleerde dranken. Nederlandse Brouwers steunt de Bob-acties sinds 2001.