Vandaag is de Reclamecode voor Alcoholvrij en -Arm Bier (RvAAB) in werking getreden. In de code is o.a. vastgelegd dat reclame voor alcoholvrij en -arm bier niet gericht mag worden op jongeren onder de 18 jaar en dat reclame voor alcoholarm bier niet gericht mag worden op zwangere vrouwen en op actieve verkeersdeelname.
Lees meerEr is vrees bij de brouwers over de grote onzekerheid die horecaondernemers nu weer tegemoet gaan. De horeca in Nederland is keihard geraakt de afgelopen maanden, laten cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers zien.
Lees meerVertel ons je gouden bockbier moment deze herfst en maak kans op het kookboek Bier & Spijs t.w.v. €24,95 én een deelname aan een online bockbierproeverij door Fiona de Lange, professioneel biersommelier.
Lees meerVrijdag 2 oktober is brouwerij Uiltje Brewing Company, voorheen brouwerij ’t Uiltje, officieel lid geworden bij Nederlandse Brouwers. Deze Haarlemse bierbrouwer is hiermee het 15e lid van de branchevereniging, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederland vertegenwoordigen.
Lees meerOp de eerste maandag van oktober staat voor de Nederlandse bierbrouwers traditiegetrouw in het teken van de opening van het bockbierseizoen. Dit blijft een bijzondere dag voor de brouwers, waarop normaliter gezamenlijk de nieuwe bockbieren van dat jaar worden geproefd.
Lees meer