Gouden momenten. Iedereen kent ze. Samen proosten op een succesje, op elkaar of gewoon op het weekend. Allemaal van die gewone alledaagse dingen, die veranderen in gouden momenten met een goed glas bier. Dit is de boodschap van de nieuwe landelijke TV-campagne ‘Gouden momenten’ die Nederlandse Brouwers vandaag lanceert.
Lees meerSinds de COVID-19 maatregelen van kracht zijn is de totale bierverkoop in Nederland gedaald met 22procent. In juni daalde de totale biermarkt met 8,9 procent ten opzichte van juni 2019. De sector heeft dus nog steeds veel last van de COVID-19 maatregelen.
Lees meerBierdrinkers geven aan dat ze na de versoepeling van de Covid-19 maatregelen, het liefste met vrienden een glas bier drinken. De meest populaire plek is het terras. Dit komt uit het Nationaal Bieronderzoek 2020, gehouden in mei onder 1.131 bierdrinkers.
Lees meerVeel bierbrouwers zitten door de COVID-19 maatregelen in zwaar weer. De ingezette daling van bierverkoop sinds halverwege maart, zet ook in april verder door.
Lees meerDeze daling is gemeten vanaf 15 maart, toen de sluiting van de horeca inging in Nederland. Sommige kleinere brouwers hebben momenteel zelfs te maken met een daling van de bierverkoop van meer dan 90 procent.
Lees meer