Vrijdag 2 oktober is brouwerij Uiltje Brewing Company, voorheen brouwerij ’t Uiltje, officieel lid geworden bij Nederlandse Brouwers. Deze Haarlemse bierbrouwer is hiermee het 15e lid van de branchevereniging, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederland vertegenwoordigen.
Lees meerOp de eerste maandag van oktober staat voor de Nederlandse bierbrouwers traditiegetrouw in het teken van de opening van het bockbierseizoen. Dit blijft een bijzondere dag voor de brouwers, waarop normaliter gezamenlijk de nieuwe bockbieren van dat jaar worden geproefd.
Lees meerDe bierverkoop in de horeca- en evenementenbranche is in augustus met ruim een derde (36,5%) gedaald ten opzichte van augustus 2019. In juli was er sprake van een vergelijkbare daling van 33,1 procent. Brouwers ervaren een zwaar economisch jaar.
Lees meerGouden momenten. Iedereen kent ze. Samen proosten op een succesje, op elkaar of gewoon op het weekend. Allemaal van die gewone alledaagse dingen, die veranderen in gouden momenten met een goed glas bier. Dit is de boodschap van de nieuwe landelijke TV-campagne ‘Gouden momenten’ die Nederlandse Brouwers vandaag lanceert.
Lees meerSinds de COVID-19 maatregelen van kracht zijn is de totale bierverkoop in Nederland gedaald met 22procent. In juni daalde de totale biermarkt met 8,9 procent ten opzichte van juni 2019. De sector heeft dus nog steeds veel last van de COVID-19 maatregelen.
Lees meer